sobota, 19 stycznia 2013

Ciastka z pestek dyni i płatków migdałowych

Lubię schrupać coś do kawy, czy herbaty. Lubię też różne płatki, orzechy, pestki dyni i inne takie "podjadki".  Ostatnio postanowiłam te dwie rzeczy połączyć. Podpatrzyłam ciasteczka mojej bratowej i też zapragnęłam stworzyć dzieło "paproszkowe", czyli złożone z pestek, płatków i temu podobnych różności.
Dzieci najpierw wydęły usta, że co to za ciastka, że nie są maślane, i nie są kruche ... Potem się okazało, że smakują orzechowo-pomarańczowo i do tego są słodkie, i że nawet w kategoriach dziecięcych zaliczają się do ciastek!

Zapraszam więc na ciastka z pestek dyni i płatków migdałowych!



Składniki:
  • 100g wyłuskanych pestek dyni
  • 100g płatków migdałowych
  • 100g cukru pudru
  • 3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
  • skórka otarta z 1 dużej pomarańczy
  • 2 białka

Pestki dyni i płatki owsiane (każde oddzielnie) prażymy na nagrzanej patelni (bez tłuszczu) do uzyskania pożądanego stanu. Co chwilę mieszamy, żeby się nam nie przypaliło, a jedynie zrumieniło z każdej strony. Ja wolę bardziej uprażone, ale można też przyrumienić tylko trochę. Uważamy, żeby się nie przypaliło. 
Płatków migdałowych nie prażymy - są cieniutkie i  wystarczy im potem pieczenie w piekarniku.
Białka mieszamy z cukrem pudrem i skórką pomarańczową na jednolitą masę. Wlewamy ją do wymieszanych razem prażonych pestek dyni, płatków owsianych i płatków migdałowych. Mieszamy, aby wszystko się połączyło. Tak naprawdę do momentu, aż wszystkie płatki i pestki zostaną "wysmarowane" białkiem z cukrem.


Wykładamy płatki łyżeczką na papier do pieczenia i formujemy w kształt ciastka. Wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180 st. C.  
Delikatnie wyjmujemy i zostawiamy do ostygnięcia. Ja trzymam ciasteczka w zamkniętym pudełku. Białko dobrze skleja różne płatki, choć moje ciasteczka wyszły mi dość delikatne.


Smacznego!

1 komentarz: